Publications
This page lists all publications, presentations and papers that have arisen in the context of the project or serve as preparatory work.
Publications
- Lübke, S. (2015). Video-on-Demand – Ein Erfolg auf Abruf? Die Erarbeitung eines theoretischen Analyserahmens für den internationalen Vergleich von Video-on-Demand-Märkten [Video on Demand – A Success on Call? Development of a Theoretical Framework for the International Comparison of Video on Demand Markets]. Unveröffentlichte Bachelorarbeit [Unpublished thesis], Freie Universität Berlin.
- Strippel, C. (2013). Das soziale Fernsehen. Formen, Chancen und Herausforderungen [The Social Television. Forms, Chances and Challanges]. In ALM (Hrsg.), Programmbericht 2012. Fernsehen in Deutschland (S. 193–197). Berlin: Vistas.
- Trebbe, J. (2005). Cross-Media Links. Internetverweise im Fernsehen [Cross-media links. Internet references on TV]. In ALM (Hrsg.), Programmbericht 2005. Fernsehen in Deutschland (S. 79–89). Berlin: Vistas.
- Weiß, H.-J., & Trebbe, J. (2013). Fernsehvollprogramme im Internet. Das Programmangebot der Mediatheken [Full television programs on the Internet. The program listing of media libraries]. In ALM (Hrsg.), Programmbericht 2012. Fernsehen in Deutschland (S. 97–125). Berlin: Vistas.
- Weiß, H.-J., & Trebbe, J. (2014). Internetfernsehen 2013 [Internet TV 2013]. Die Programmangebote in den Mediatheken der Fernsehvollprogramme. In ALM (Hrsg.), Programmbericht 2013. Fernsehen in Deutschland (S. 61–89). Berlin: Vistas.
Presentations
- Emmer, M., & Strippel, C. (2014, May). Das TV-Duell auf dem Second Screen [The TV debate on the Second Screen]. 59. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft, Passau.