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Miriam Siemon M.A.

Miriam Siemon
Image Credit: (c) Jutta Brennauer

Journalism Studies

Institute for Media and Communication Studies

Department of Political and Social Sciences

Doctoral Reseacher in the research project “Performative Publics"

Address
Otto-von-Simson-Str. 3
Room 201
14195 Berlin
  • Since May 2020: Doctoral Researcher in the Project: "Journalism Challenged: Understanding Performative Publics through Media Practice" funded by DFG (German Research Foundation)
  • 2016-2019: Media and Political Communication, M.A., Freie Universität Berlin
  • 2018: New Media and Society in Europe, M.A., Vrije Universiteit Brussel (Erasmus)
  • 2012-2015: Communication Studies and Social Sciences, B.A., Universität Erfurt

Research Projects

Research Topics

  • Political Networked Public Spheres

  • Feminist Publics

  • Gender Media Studies

  • Journalism in the Age of Digital Publics

Publications

  • Reißmann, Wolfgang; Kinoshita, Moe; Siemon, Miriam (2021): Frust, Solidarität und Aktivismus. Das Krisenhashtag #CoronaEltern. medien + erziehung, 65(2),46-50.

  • Wagner, M., Gurr, G., & Siemon, M. (2019). Voices in health communication — experts and expert-roles in the German news coverage of multi resistant pathogens. Journal of Science Communication, 18(06), 1–23. https://doi.org/10.22323/2.18060203

  • Lünenborg, Margreth; Raetzsch, Christoph; Reißmann, Wolfgang & Siemon, Miriam (2020): Media Practice in performativen Öffentlichkeiten. Für eine praxistheoretische Positionierung der Journalismusforschung. In  J. Schützeneder, K. Meier & N. Springer (Hrsg.), Neujustierung der Journalistik/Journalismusforschung in der digitalen Gesellschaft. Jahrestagung der Fachgruppe Journalistik/Journalismusforschung der DGPUK 2019 (S. 34-51). Eichstätt. DOI: https://doi.org/10.21241/ssoar.70817

Presentations

  • Geise, S., Weber, N., Siemon, M., & Wischmeyer, K. (2015, November). Vom Nachrichtenbild zur Medienbild- und Medienmotivikone: ein Vorschlag zur theoretischen Modellierung des Ikonisierungsprozesses am Beispiel ereignisspezifischer Medienikonen. Theorien der Visuellen Kommunikationsforschung. Tagung zum 15. Jubiläum der DGPuK-­Fachgruppe Visuelle Kommunikation, Erfurt.

MedienLabor
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