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Skandalisierung und Provokationen als Quotenbringer in Zeiten rückläufiger Werbeeinnahmen? Analyse aktueller Castingshow- und Reality-Doku-Formate

Principal Investigator:
Research Team:
  • Anna Weinreich (Student Assistant)
Funding:

On behalf of Landesanstalt für Medien NRW, in cooperation with House of Research GmbH

Term:
Oct 01, 2009 — Aug 31, 2010

Im Rahmen des Forschungsprojektes wird untersucht, inwiefern Skandalisierung und Provokationen in Castingshows und Reality TV-Formaten angesichts schwindender Werbeeinnahmen und zunehmenden Wettbewerbsdrucks zugenommen haben.

Scandalization and Provocations as Success Guarantee in Times of Decreasing Advertisement Revenue? Analysis of Current Casting Show and Reality Documentary-style Formats

Research project for the Landesanstalt für Medien NRW (Media State Authority of Northrine-Westphalia) in Cooperation with the House of Research GmbH. The project is comleted.

The book "Skandalisierung im Fernsehen" was published by VISTAS in March 2011.

The project aims at investigating if and to what extent scandalization and provocations increased as strategies in Casting Shows and Reality TV formats due to decreasing advertisement revenues and increasing competition.

Publications

Lünenborg, Margreth; Martens, Dirk; Köhler, Tobias; Töpper, Claudia 2011: Skandalisierung im Fernsehen. Strategien, Erscheinungsformen und Rezeption von Reality TV Formaten. Berlin: Vistas. Link zur Online-Version.

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